Raska steg mot söndag.

Idag har vi avklarat ytterligare en tenta. Tja vad ska man säga... Otroligt svår, gissade på många av frågorna. Så vi får som sagt se hur detta kommer gå. Ekonomiska och matematiska ämnen är inte riktigt my cup of tea... Men det har jag nu lärt mig. Nästa gång det sker, vilket nog inte kommer ske.... men om det skulle dyka upp ytterligare en ekonomikurs så ska näsan vara ner i boken vid førsta stund. Och jag ska absolut INTE tänka att det här går bra och børja 1 vecka innan tentan. Ja ja det är tur man blir både klokare och visare med åren och att jag førhoppningsvis lärt mig en läxa.. :-)

Så nu ser jag istället fram emot nästa tenta som är på tisdag. Den SKA jag klara!

Men innan dess så ska vi fira den stora dagen(Søndag) som alla riktiga norrmänn går och längtar efter år efter år. Jag pratar naturligtvis om  17 Maj. Inte før att jag är någon äckta norrman men vad gør man inte før stämningen. Vi ska grilla korv,vifta med flaggor och dricka champagne.... Dessa sysslor är obligatoriska på denna dag.
 Får før Guds skull inte glømma att vinka till kungafamiljen utanfør slottet. Alla norrmänn klar upp sig i fina traditionella norska Bunader och folkdräckter. Hade själv velat ha en før att smällta in mer. Men får ta finstassen som hänger i Garderoben istället.

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0