Om några dagar..

är jag hos världens sötaste Alma :)

Semesterfirande systrar i Thailand 2011.

Thailand 2011

Mitt älskade Thailand!

Underbara människor,god mat, kritvita stränder,palmer,varma vindar....
Det går verkligen inte att sammanfatt med bara ett ord.

Man måste helt enkelt uppleva det på riktigt!!
3:e gången gillt för mig,men det finns ständigt nya platser att besöka.

Vi började resan med en natt på lyxigt hotel i Phuket Town. Inne i Phuket Town finns inget speciellt att se eller göra så vi tog en taxi till Kata Beach :) Vi kände oss som de vitaste turisterna någonsin..:) Det första vi gjorde när vi kom fram till stranden var att gå direkt till en mysig strandrestaurang. Vilken lycka jag kännde innom mig då. Svårt att beskriva.
Men det var ett slags lyckorus att få sitta och blicka ut över stranden och havet. Samtidigt som jag fick uppleva det med 2 jag tycker mycket om. Alma-min älskade syster och Ingvild-min bästa vän.

Dagen efter tog vi båt över till Phi Phi Island, planen var egentligen Koh Lanta,men för att komma dit var man tvungen att åka till Phi Phi först. Så när vi ändå var där så stannade vi där i 3 dagar. 3 ljuvliga dagar! Helt
fantastiskt.

Long beach Phi Phi Island.

Phi Phi, long beach

Många upplever Phi Phi som smutsigt och turistigt.. vilket kan ligga något i det. Men om man istället tar en longtail boat till Long beach så slipper man alla turister och får i stället en mysig strand bort ifrån allt myller.

Snorkling vid Maya bay(the beach spelades in här)

Monkey beach...

Efter Phi Phi åkte vi vidare till Koh Lanta,där stannade vi nästan 1 vecka,vi hade nog åkt iväg tidigare,men vädret var lite ostabilt till tider så därför stannade vi några extra dagar.
Sedan blev det 2 nätter i Ao Nang och det 2 sista dagarna spenderades i galna Patong!!

Världens godaste kyckling med cashewnøtter på  restaurang ThaiCat!

Railey beach (Au Nang)

Julen 2010 i bilder

Hela familjen Carlsson/Jensen <3

Me kissing Santa!

Lillebror,Boogie och Alice.

Länge sen sist!

Jullov,familjemys och lata dagar i solen har gjort att bloggen fått lida en längre period.

Men nu är jag tillbaka!

Början av 2011 och fram till Juni kommer gå i 100 och det är mycket som står på programmet.. Jag bland annat färdig med min Bachelor i Marknadskommunikation.  Det innebär att det är dax att söka jobb på riktigt.

Blir det Borås igen eller kommer jag förbli i Oslo? Det finns många frågetecken gällande framtiden,men det är nog tjusningen med det hela :) Att inte veta hur allt slutar. För det är väl ingen som vill veta slutet i början av en historia?
Eller kanske i bland,har själv kollat slutet i Harry Potter böckerna först eftersom jag är för nyfiken till att vänta. Ingen is i magen alls!

I fredags var jag och Hina på Karpe Diem konsert och igår lördag var jag och såg p åIsabel när hennes innebandylag hade match :) Två helt perfekta dagar tillsammans med 2 fina vänner :)

Idag ska jag möta Isabel för en Brunch/lunch någonstans i Oslo. Tjejmys! Kvällen ska spenderas på Lindern i Oslo.. Men mer kan jag inte säga.. Top Secret än så länge.